Vrije tijd + grote verrassing! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marita Verbeek - WaarBenJij.nu Vrije tijd + grote verrassing! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marita Verbeek - WaarBenJij.nu

Vrije tijd + grote verrassing!

Door: Marita

Blijf op de hoogte en volg Marita

17 Maart 2014 | Peru, Cuzco

Leuk al de reacties!! Fijn om te weten dat jullie mee leven:)! Er zijn helaas wel altijd mensen die altijd meer willen (ahumtonahum;)). Maar het is ook zo ik maak buiten het project natuurlijk ook een heleboel mee!
Er zijn in de buurt van cusco een heleboel inka ruines te vinden. In verschillende dagtouren in het weekend hebben we deze bezocht. Ze verschillen allemaal van elkaar. Maar 3 op een dag is de max.. Daarna wordt het voor mij gewoon een hoop stenen:)! Gelukkig ga je dan savonds lekker met z'n alle gaat eten en een drankje doet/uit gaat... En de volgende dag ga je weer lekker verder naar de volgende hoop stenen;)! Vooral tipon, moray en salineras vond ik indrukwekkend! Op de dag van tipon zijn we eerst sachuaman en qenko (2 relatief kleine ruines op loopafstand van cusco) gegaan. Daarna door naar tipon maar voordat we daar daadwerkelijk de ruines beklommen zijn we eerst daar gaan eten, omdat het er om bekend staat cuy(cavia) goed te kunnen bereiden.. Ik durfde het, na mijn jarelange vega-schap, niet aan er 1 te proberen.. Slechts een hapje was genoeg.. Het smaakte best prima, kan het niet met ander vlees vergelijken.. De rest, die wel voor de halve cuy ging, vond het vooral veel werk voor weinig vlees;)! Maar zoals altijd wordt de maaltijd geserveerd met rijst én aardappels, dus alsnog genoeg gegeten om de ruines te beklimmen! Bizar om te bedenken hoelang geleden dat zonder enige technologie is aangelegd door de inka's. Zo groots! Heerlijk om daar een tijd rond te wandelen! Tegen het donker waren we weet thuis. En ookal ben je dan stoffig en vies.. Gewoon uit eten en stappen, het maakt hier allemaal niet uit!
Moray en salineras deden we op 1 dag, omdat we alles op eigen houtje deden, weet je nooit hoe je uit komt. Zo vond de taxichauffeur dat we (met zn 5en!) best bij hem en een oud vrouwtje in de taxi konden. Ik voorin met Yvonne op schoot, rieke bij Lorenz op schoot achterin naast Marie-Louise en het oude vrouwtje. Gelukkig ging zij er wel na 15 min uit in Maras. Eenmaal in moray was het super mooi weer en moray, was super indrukwekkend! Hier hebben we een hele tijd zwijgend bij elkaar gezeten in het gras.. Iedereen in eigen gedachten verzonken. Heel mooi! Daarna zijn we naar salineras gegaan, om de ruimte wat beter te gebruiken kon 1 van ons erbij in een andere taxi zodat er in beide auto's 5 mensen zaten. Ik vond het wel prima, het was niet zo lang. Ook salineras, de zoutvlaktes waren prachtig! Wel super heet! Dus iedereen keek uit naar het ijsje aan het einde.. En zelfs de ijsjes zijn hier zoeter (daar werd ik vooral toen ik in m'n gastgezin woonde gek van). Het brood is zoet, het beleg is zoet, de verse fruitsapjes zijn gezoet... Heel bizar!)

Als verrassing is Freek 2 dagen geleden vervroegd aangekomen:)! We hebben salineras en moray gister dus nog een keer gedaan! Zo fijn om dat te kunnen delen!
We genieten! Vanavond gaan we met de groep St. Patricks day vieren in de irish pub:)!

Wordt vervolgd..., xx

• 18 Maart 2014 - 15:18

Ton:

Dag lief,

Wat leuk dat je alweer je blog schrijft. Dankzij mijn voorzichtig aandringen? We hebben zelfs nog een kaart van je mogen ontvangen. Super.
    Nu je vriendje er is heb ik geen illusies meer dat er nog meer pennenvruchten van je zullen verschijnen: dan heb je het helemaal veel te druk. Volgens mij ben je nu bijna klaar met je werk en kan je met Freek op avontuur gaan. Hebben jullie al een (globaal) plan? En hoe reizen jullie: met openbaar vervoer of huur je een auto? Wie weet ontvangen we nog een appje van je of vind je toch nog de tijd om je blog bij te werken.

Kus en heel veel plezier
    Oom

• 19 Maart 2014 - 00:53

Agnes Clavaux:

Hoi lieve Marita,
    Gisteren je kaart ontvangen. Leuk dat je aan me hebt gedacht, na al die drukte die jij zo leuk beschrijft, want dat kan je leuk schrijven. Geniet nu nog maar met Freek en wat gaat die tijd snel voorbij. Ik weet niet wanneer je weer richting Nederland komt, maar dat zal wel weer wennen zijn.
    Marita, nog veel plezier.

Liefs, Agnes

• 20 Maart 2014 - 21:03

Carla En Raco:

lieve marita,

dank voor je lieve kaart ; wat leuk om al je ervaringen en belevenissen te lezen

het straalt er van af dat je het erg naar je zin hebt en helemaal verbonden bent

met je omgeving en die lieve kinderen ; fijn dat je zoveel voor hen kan betekenen

en je hen zoveel aandacht en liefde kan geven ; maar dat kan ook niet anders :

zo een lieverd als jij bent !! geniet er maar van en veel plezier en moois !!

heel veel liefs en hugs van raco en carla

we verheugen ons om jouw verhalen ook eens live te horen !!

• 21 Maart 2014 - 10:54

Ank:

Lieve Marita,
    heel leuk om te lezen, fijn dat Freek ook is aangekomen, leuk samen avonturen beleven.
    Dank voor je kaart, toch nog steeds bijzonder een kaart van zo ver te krijgen
    Dag meid, geniet vooral veel!!
    Ank

• 25 Maart 2014 - 10:11

Ton:

Goede morgen meid,
    Dit zal wel de meest bijzondere verjaardag zijn die je ooit gevierd hebt: alleen met Freek ergens in de jungle?
    In ieder geval gefeliciteerd met je kwarteeuw en maak er een mooi dag van.
    Ook Freek natuurlijk gefeliciteerd. Verwen je vrouwtje maar goed vandaag.

Kus en tot gauw alweer.
    Tonny

• 25 Maart 2014 - 21:47

Raco En Carla:

ha marita,

nou van harte geluk met je verjaardag daar midden in de jungle met freek !

een prachtig en leuk kado voor jullie zelf om eens in the jungle jarig te zijn !

geniet er maar van samen met je beloved-one man

zijn daar lokale indianen ? dan is het leuk met hen een feestje te vieren !

veel liefs van raco en carla

• 02 April 2014 - 21:35

André Sjoerds:

En nu de grote vraag hoe gaat het nu???????????????